Sessió aula III-Playful



CEIP Isidre Martí
CEIP  Gras Soler
CEIP Prat de la Riba
CEIP Lola Anglada
CEIP Floch i Torres
CEIP Matilde
CEIP  Orduña
CEIP Joan Maragall
Escola d'educació Infantil  Nazaret
CEIP, ESO i Batx Isabel Villena

CEIP, ESO i Batx Garbí

Classe Mar i Cel

A la classe Mar i Cel, per començar la tercera sessió, el dinamitzador ens va recordar la
definició que havíem fet de Play full en l’anterior sessió. Seguidament ens va explicar que les
institucions com l’Ajuntament d’Esplugues, per construir zones Play full segueixen quatre
criteris que són: la sostenibilitat, la inclusió, la cohesió i els hàbits saludables. Entre tots vam
debatre què vol dir cadascun d’ells. De forma resumida, el criteri de sostenibilitat, és que sigui
respectuós amb el medi ambient, la inclusió i la cohesió es refereixen a que sigui públic per a
tothom i que tots en poguem gaudir i per últim, que promogui els hàbits saludables, per
exemple, l’esport.
Després ens vam dividir en grups i cada un havia d’analitzar una zona de la ciutat d’Esplugues
seguint els criteris Playfull. Les diferents zones de les que vam parlar són: la Plaça de la Bòbila,
el Pou de’n Fèlix, el Parc de la Solidaritat i la Plaça Blas Infante.
Per acabar la sessió, els portaveus dels grups van explicar els punts positiu i negatius de cada
zona i vam posar en comú totes les idees. Va ser molt interessant veure les diferències entre
els parcs i les places de la ciutat d’Esplugues.





Classe Mireia

El passat divendres dia 14 de gener va tenir lloc a la classe Mireia la tercera sessió a l'Escola del
Consell d'Infants. Aquesta vegada, l'encarregat de portar la sessió era un senyor que es deia
Pablo.
Abans d'entrar en matèria, el Sr. Pablo va voler  fer un repàs de l'última sessió que vam fer
amb el Sr. Christian. Entre tots, li vam explicar que vam estar parlant del concepte "Playful"
construint de forma conjunta una definició d'aquest. A més, també vam veure imatges de
diferents espais d'Esplugues que havíem d'analitzar en grups. No obstant això, no vam poder
aprofundir gaire per falta de temps.
Així doncs, un cop va saber en quin punt ens trobàvem, el Sr. Pablo ens va dividir en quatre
grups. Cadascun d'aquests grups tenia assignat un espai d'Esplugues de Llobregat i, el que
havíem de fer era analitzar quines activitats pensàvem que es podien fer i quines altres no. A
més, havíem de tenir en compte el fet que les activitats proposades complien valors com la
inclusió i el civisme.
Una vegada vam tenir les nostres cartolines amb les propostes per a cada espai d'Esplugues,
cada grup va exposar-les davant de la resta de la classe. Per acabar, el Sr. Pablo ens va explicar
que traslladaria aquestes propostes, juntament amb les de la resta d'escoles que participen en
el Consell d'Infants, a l'Ajuntament.
Va ser una sessió molt productiva en la que tots vam poder compartir i posar en comú les
nostres idees. Esperem poder seguir aportant el nostre punt de vista per ajudar a tota la
comunitat d'Esplugues de Llobregat a tenir millors espais on tothom pugui gaudir del seu
temps lliure.

Classe Les Hores


El passat divendres 14 de febrer, els nens i nenes de la classe Les Hores de l’escola Garbí Pere
Vergés, vam realitzar la tercera sessió del Consell dels Infants.
Durant aquesta sessió vam recordar els espais d’Esplugues que havíem proposat la sessió
anterior i vam pensar que era el que podíem canviar i el que no. Alguns dels aspectes que vam
treballar van ser la inclusió, la cura del medi ambient i cooperació. Per fer-ho vam agrupar-nos
per grups de treball i cada grup vam pensar noves idees per un dels espais.
Finalment, vam posar en comú allò que havíem proposat els diferents grups de treball. Va ser
una activitat dinàmica que ens va permetre pensar que és allò que ens agradaria trobar en els
espais de joc i que ens permet crear una espai playfull.










Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

ÚLTIMA SESSIÓ INTERCENTRES