Sessió aula II- Playful
CEIP Isidre Martí
El passat dimarts 17 de desembre, va venir el Cristian a
parlar-nos sobre el playful ja que
aquest any el Consell d’infants tracta sobre ciutats jugables.Què és el playful
per vosaltres? Ens va preguntar. Nosaltres, per equips, vam estar comentant què
volia dir playful i vam elaborar 5
definicions. Tot seguit, les vam compartir amb la resta de companys i vam
decidir construir una definició conjunta amb totes les idees que havien sortit.
Us agradaria saber com ha quedat?“El playful és un
espai de trobada on grans i petits poden gaudir de jocs segurs, creatius i no
electrònics de manera tranquil·la i segura.”Després, el Cristian ens va proposar fer una dinàmica: dir
què es pot fer i què no es pot fer en llocs concrets d’Esplugues.
CEIP Gras Soler
CEIP Prat de la Riba
CEIP Lola Anglada
CEIP Floch i Torres
CEIP Matilde Orduña
CEIP Joan Maragall
5è A
Bona tarda, som alumnes
de 5è A de l’escola Joan Maragall. Avui ens a visitat en Cristian del Consell
d’infants d’Esplugues i em parlat sobre el que és el PLAY FULL.
S’han fet varies aportacions,però, entre tots hem
decidit que el PLAY FULL és:
“DIVERSIO I UNA FORMA DE CONEIXER A MOLTA GENT I D’APRENDE A NO EXCLOURE A
NINGÚ”
Desprès hem fet un debat
sobre els parcs d’Esplugues, hem pensat com són i quines coses es poden fer i
quines no.
Parc dels ànecs
|
Parc Catalunya
|
Parc de la solidaritat
|
Plaça Blas Infante
|
Plaça de la Bòbila
|
|
Sí es pot
|
Jugar a futbol
|
Jugar a fet i amagar i a més a més
es pot córrer
|
Es pot córrer
|
Es pot jugar a fet i amagat i al
pilla pilla
|
Es pot jugar als gronxadors i ha
fet i amagat
|
No es pot
|
Anar amb bicicleta
|
No es pot fer gimnàstica
|
No es pot jugar a tenis ni patinar
|
No es pot prendre aigua de les
fonts i no hi ha font de beure aigua
|
No es pot jugar a basquet
|
Hem fet una mica de
expressió corporal i s’ho hem passat d’allò més bé.
5è B
El passat divendres 13 de
desembre, els alumnes de cinquè B de l’Escola Joan Maragall vam parlar sobre que
és el “PLAY FULL. Primer, en grups de sis, vam definir que és PLAY FULL. Després, vam llegir en veu alta
totes les definicions i la que més ens va agradar va ser: el play full és un
lloc sociable, divertit i pot ser natural, on poden jugar persones de diferents
edats i amb discapacitats.
Tot seguit vam estar
observant els parcs d’Esplugues, i vam dir quines coses es poden fer i quines
no mitjançant l’expressió corporal.
PARC
|
ES POT
|
NO ES
POT
|
Plaça de la Bòbila
|
Jugar a futbol.
|
Escalar als arbres.
|
Plaça Blas Infante
|
Córrer i fer relleus.
|
Jugar a futbol i anar amb bicicleta.
|
Parc Catalunya
|
Jugar al pilla pilla i a l’hivern,
patinar a la pista de gel.
|
Jugar a futbol.
|
Parc Nou
|
Escalar
|
Jugar a la zona d’exercicis.
|
Escola d'educació Infantil Nazaret
En la darrera sessió de classe que vam fer al Col·legi Natzaret:
- Vam determinar què els parcs i places del nostre municipi són espais que es poden utilitzar per estar tots junts i poder fer nous amics. Compartint, passant-lo bé i jugar a tots tipus de jocs.
- Vam definir Play-Full com jugar a la natura en equip, divertir-se amb nens i nenes de totes les edats.
- Vam establir les activitats que es poden o no fer en els següents espais d’Esplugues:
- Plaça Catalunya: Es pot anar en bicicleta i no es pot jugar a futbol.
- Pou d’en Félix: Es pot jugar a futbol. A la pista poliesportiva es perillós anar amb nens petits.
- Plaça de la Bòbila: Es pot jugar a fer i amagar. No es pot anar amb bicicleta.
CEIP Isabel Villena
CEIP Garbí
Text Classe Mar i Cel
La Classe Mar i Cel de l’Escola Garbí
Esplugues hem fet la segona sessió del Consell dels Infants. El tema que hem
tractat ha estat sobre el Playful. Primer de tot, hem fet un debat per recollir
diferents idees sobre el concepte Playful. Després, en petits grups hem
consensuat una definició més concreta i les hem comparat amb la resta de
grups. Per acabar l’activitat, la definició que hem votat entre tota la classe
ha estat: un lloc Playful ha de ser un lloc on tothom pugui jugar a tot amb
tothom, amb diferents jocs divertits i repartits en un entorn sostenible i
còmode.
Després ens han ensenyat unes fotografies
de diferents parcs de la ciutat d’Esplugues de Llobregat com el Pou d’en Fèlix,
el Parc Catalunya o la plaça Blas Infante i hem fet un debat de si són espais
adequats perquè els nens i nenes puguin jugar.
Ens sembla molt bona idea que l’objectiu
del Consell dels Infants d’aquest any sigui millorar els parcs de la ciutat
perquè tots en puguem gaudir al màxim.
Text Classe Les Hores
El divendres 10 de gener el nens i nenes de la classe Les Hores
de l’escola Garbí vam tenir l’oportunitat de gaudir de la segona sessió del
Consell dels Infants d’Esplugues de Llobregat.
Durant aquesta sessió, entre tots els nens i nenes de la classe
vam poder crear una definició de la paraula Playful i conèixer el significat
d’aquesta. Per fer-ho, vam realitzar diferents activitats en petit i en gran
grup.
Per acabar, ens agradaria dir que vam poder
gaudir de l’activitat i que tenim ganes de conèixer el resultat final del
projecte d’aquest any.
Text Classe Mireia
El passat divendres dia 10 de gener, la
classe Mireia va rebre la visita d'un dels membres de l'Ajuntament d'Esplugues
encarregat del Consell dels Infants. La sessió, que és la segona que fem a
l'Escola, la va dirigir el Sr. Cristian, que és la persona encarregada del
projecte, i va estar centrada en el concepte "Playful".
L'objectiu del projecte aquest curs és crear un espai de joc a
Esplugues que doni resposta a les necessitats de nens petits i grans i al qual
tothom tingui accés sense importar les condicions físiques, l'origen, la raça o
la classe social a la qual pertanyin.
En primer lloc, el Sr. Cristian ens va descriure què volia dir
el concepte "playful". Tot seguit, cada taula va crear una definició
de què significava per a nosaltres aquesta paraula adaptada a un espai de joc a
Esplugues. A continuació, cada grup va llegir la seva definició en veu alta i,
finalment, amb la guía del Sr. Cristian, vam crear una definició conjunta a partir
de les aportacions més destacables de cada grup.
Finalment, abans d'acabar la sessió, el Sr. Cristian ens va
ensenyar imatges de diferents espais de joc a Esplugues perquè poséssim en comú
quines activitats es podien fer o no en aquests. Això ens va permetre analitzar
cada espai i veure quins avantatges i inconvenients tenia cadascun d'ells des
d'un punt de vista lúdic.
Tot i que no vam tenir tot el temps que ens hauria agradat per
acabar de comentar cada imatge, trobem que la sessió va ser molt interessant i
valorem molt el fet de poder aportar les nostres idees en un projecte tan
important.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada