Sessió aula II- Playful



CEIP Isidre Martí

El passat dimarts 17 de desembre, va venir el Cristian a parlar-nos sobre el playful ja que aquest any el Consell d’infants tracta sobre ciutats jugables.Què és el playful per vosaltres? Ens va preguntar. Nosaltres, per equips, vam estar comentant què volia dir playful i vam elaborar 5 definicions. Tot seguit, les vam compartir amb la resta de companys i vam decidir construir una definició conjunta amb totes les idees que havien sortit. Us agradaria saber com ha quedat?“El playful és un espai de trobada on grans i petits poden gaudir de jocs segurs, creatius i no electrònics de manera tranquil·la i segura.”Després, el Cristian ens va proposar fer una dinàmica: dir què es pot fer i què no es pot fer en llocs concrets d’Esplugues.

CEIP  Gras Soler
CEIP Prat de la Riba
CEIP Lola Anglada
CEIP Floch i Torres
CEIP Matilde Orduña

CEIP Joan Maragall
5è A
Bona tarda, som alumnes de 5è A de l’escola Joan Maragall. Avui ens a visitat en Cristian del Consell d’infants d’Esplugues i em parlat sobre el que és el PLAY FULL.
S’han fet  varies aportacions,però, entre tots hem decidit que el PLAY FULL és:

“DIVERSIO I UNA FORMA DE CONEIXER A MOLTA GENT I D’APRENDE A NO EXCLOURE A NINGÚ”

Desprès hem fet un debat sobre els parcs d’Esplugues, hem pensat com són i quines coses es poden fer i quines no.


Parc dels ànecs
Parc Catalunya
Parc de la solidaritat
Plaça Blas Infante
Plaça de la Bòbila
Sí es pot
Jugar a futbol
Jugar a fet i amagar i a més a més es pot córrer
Es pot córrer
Es pot jugar a fet i amagat i al pilla pilla
Es pot jugar als gronxadors i ha fet i amagat
No es pot
Anar amb bicicleta
No es pot fer gimnàstica
No es pot jugar a tenis ni patinar
No es pot prendre aigua de les fonts i no hi ha font de beure aigua
No es pot jugar a basquet




Hem fet una mica de expressió corporal i s’ho hem passat d’allò més bé. 

5è B

El passat divendres 13 de desembre, els alumnes de cinquè B de l’Escola Joan Maragall vam parlar sobre que és el “PLAY FULL. Primer, en grups de sis, vam definir que és  PLAY FULL. Després, vam llegir en veu alta totes les definicions i la que més ens va agradar va ser: el play full és un lloc sociable, divertit i pot ser natural, on poden jugar persones de diferents edats i amb discapacitats.
Tot seguit vam estar observant els parcs d’Esplugues, i vam dir quines coses es poden fer i quines no mitjançant l’expressió corporal.  

PARC
ES POT
NO ES POT
Plaça de la Bòbila
Jugar a futbol.
Escalar als arbres.
Plaça Blas Infante
Córrer i fer relleus.
Jugar a futbol i anar amb bicicleta.
Parc Catalunya
Jugar al pilla pilla i a l’hivern, patinar a la pista de gel.
Jugar a futbol.
Parc Nou
Escalar
Jugar a la zona d’exercicis.

























Escola d'educació Infantil  Nazaret


En la darrera sessió de classe que vam fer al Col·legi Natzaret:


  1. Vam determinar què els parcs i places del nostre municipi són espais que es poden utilitzar per estar tots junts i poder fer nous amics. Compartint, passant-lo bé i jugar a tots tipus de jocs. 
  2. Vam definir Play-Full com jugar a la natura en equip, divertir-se amb nens i nenes de totes les edats. 
  3. Vam establir les activitats que es poden o no fer en els següents espais d’Esplugues:


  • Plaça Catalunya: Es pot anar en bicicleta i no es pot jugar a futbol. 
  • Pou d’en Félix: Es pot jugar a futbol. A la pista poliesportiva es perillós anar amb nens petits. 
  • Plaça de la Bòbila: Es pot jugar a fer i amagar. No es pot anar amb bicicleta.





























CEIP Isabel Villena











CEIP Garbí

Text Classe Mar i Cel
La Classe Mar i Cel de l’Escola Garbí Esplugues hem fet la segona sessió del Consell dels Infants. El tema que hem tractat ha estat sobre el Playful. Primer de tot, hem fet un debat per recollir diferents idees sobre el concepte Playful. Després, en petits grups hem consensuat una definició  més concreta i les hem comparat amb la resta de grups. Per acabar l’activitat, la definició que hem votat entre tota la classe ha estat: un lloc Playful ha de ser un lloc on tothom pugui jugar a tot amb tothom, amb diferents jocs divertits i repartits en un entorn sostenible i còmode.
Després ens han ensenyat unes fotografies de diferents parcs de la ciutat d’Esplugues de Llobregat com el Pou d’en Fèlix, el Parc Catalunya o la plaça Blas Infante i hem fet un debat de si són espais adequats perquè els nens i nenes puguin jugar.
Ens sembla molt bona idea que l’objectiu del Consell dels Infants d’aquest any sigui millorar els parcs de la ciutat perquè tots en puguem gaudir al màxim.

Text Classe Les Hores
El divendres 10 de gener el nens i nenes de la classe Les Hores de l’escola Garbí vam tenir l’oportunitat de gaudir de la segona sessió del Consell dels Infants d’Esplugues de Llobregat.
Durant aquesta sessió, entre tots els nens i nenes de la classe vam poder crear una definició de la paraula Playful i conèixer el significat d’aquesta. Per fer-ho, vam realitzar diferents activitats en petit i en gran grup.
Per acabar, ens agradaria dir que vam poder gaudir de l’activitat i que tenim ganes de conèixer el resultat final del projecte d’aquest any.

 Text Classe Mireia
El passat divendres dia 10 de gener, la classe Mireia va rebre la visita d'un dels membres de l'Ajuntament d'Esplugues encarregat del Consell dels Infants. La sessió, que és la segona que fem a l'Escola, la va dirigir el Sr. Cristian, que és la persona encarregada del projecte, i va estar centrada en el concepte "Playful".

L'objectiu del projecte aquest curs és crear un espai de joc a Esplugues que doni resposta a les necessitats de nens petits i grans i al qual tothom tingui accés sense importar les condicions físiques, l'origen, la raça o la classe social a la qual pertanyin.
En primer lloc, el Sr. Cristian ens va descriure què volia dir el concepte "playful". Tot seguit, cada taula va crear una definició de què significava per a nosaltres aquesta paraula adaptada a un espai de joc a Esplugues. A continuació, cada grup va llegir la seva definició en veu alta i, finalment, amb la guía del Sr. Cristian, vam crear una definició conjunta a partir de les aportacions més destacables de cada grup.
Finalment, abans d'acabar la sessió, el Sr. Cristian ens va ensenyar imatges de diferents espais de joc a Esplugues perquè poséssim en comú quines activitats es podien fer o no en aquests. Això ens va permetre analitzar cada espai i veure quins avantatges i inconvenients tenia cadascun d'ells des d'un punt de vista lúdic.

Tot i que no vam tenir tot el temps que ens hauria agradat per acabar de comentar cada imatge, trobem que la sessió va ser molt interessant i valorem molt el fet de poder aportar les nostres idees en un projecte tan important.  






Comentaris

Entrades populars d'aquest blog