CINQUENA SESSIÓ A L'AULA

En la cinquena sessió a l'aula hem realitzat la fase més propositiva del procés participatiu. Ha estat en aquesta fase en la que els i les infants han exposat totes les propostes sorgides en la darrera sessió a l'aula. Un cop exposades aquestes,  han triat dos àmbits que contempla la llei i han aprofunditzat en les propostes d'aquests dos àmbits seleccionats. De tal manera que l'objectiu de cada línia del centre educatiu havia de disposar de un seguit de propostes dels dos àmbits seleccionats.
Aquí podrem observar els resultats de les diferents classes i les respectives fotografies:
5èA de l'Isidre Martí:
A la darrere sessió amb el Lluís vam estar parlant de les propostes que havíem pensat per no discriminar el col·lectiu LGTBI.
Les nostres propostes son:
*Missatge recordatori no discriminació (Altaveu,  tele tram,  cinemes). 
*Pancarta pels jugadors.
*Partit en honor/reconeixement LGTBI (nomes juguen persones LGTBI) al camp de EFC.(carta)
*Pantalles lluminoses- missatges.
*Cartellera – propaganda.
*Presentació d’un llibre a favor LGTBI.
*Filers (Publicitat a llocs públics pelis/anuncis.

 EDUCACIÓ
Escriure al terra del pati ‘no discriminació’
- Un dia/ 2 setmanes – parlar igualtat de persones.
- Cartells al passadís.
- Repartir xapes amb missatge per la xocolatada.
- Gots amb missatge LGTBI en gots per la xocolatada.


5èB de l'escola Isidre Martí:

Avui a la cinquena sessió, hem explicat al Lluís les diferents propostes dels dos àmbits escollits.
En l’àmbit d’educació hem pensat en fer xerrades del SAI per conscienciar els nens/es de que el bulling i cyberbulling no és bo i no s’ha de fer. També fer campanyes de publicitat per conscienciar (en referencia al cyberbulling penjar fotos de les captures de pantalla per tots els carrers). Fer visible aquells moments en els quals un agressor/a fa bulling o cyberbulling a una víctima (és a dir, aquelles persones que ho vegin, que ho diguin) i per últim, fer tutoria entre iguals (TEI) on els tutors serien les persones LGTBI i els tutoritzats  el grup classe.
En l’àmbit de cultura, lleure i esport, creiem que es podria trucar al SAI i denunciar al local o servei públic, fer xerrades al SAI a nivell global per conscienciar de que això no està bé, fer una llei en la qual s’estableixi que els locals i serveis públics han de deixar
entrar a les persones LGTBI i en cas que no es compleixi, posar una amonestació de diners i per últim, a l’hora de signar un contracte, qualsevol treballador/a que no hagi complert les normes (en aquest cas, deixar entrar, respectar verbalment i físicament), el propietari haurà d’acomiadar-los i per tant, perdran la seva feina. 



Matilde Orduña
Durant la sessió d’avui del consell d’infants hem decidit sobre quin àmbit volem treballar para intentar evitar la LGTBIfòbia. Els àmbits escollits han estat l’àmbit de la salut i l’àmbit del lleure, la cultura i l’esport.
Una vegada hem escollit els àmbits em intentat detectar quin tipus de discriminacions es cometen i a partir d’aquí hem fet propostes i aportat idees sobre de quina forma podem evitar i consciència a les persones sobre aquesta discriminació i en cas de que hi hagi una discriminació com es podria actuar.
Àmbit de la Salut:
         Posar CARTELLS a llocs visibles d’hospitals i farmàcies.
         DENUNCIAR al SAI la discriminació per a que l’ajuntament parli amb el personal del lloc on s’ha discriminat (possibilitat de posar multes i sancions.
Realització de XERRADES per part del SAI al personal de farmàcies i hospitals per prevenir la discriminació i consciència als seus treballadors.
Àmbit de la cultura, lleure i esport
         DENUNCIAR al SAI la discriminació i per part de l’ajuntament multar i sancionar al local i instal·lació on s’ha produït.
         Posar CARTELLS en contra de la LGTBIfòbia a llocs visibles de centres i instal·lacions culturals, de lleure i esportius.
         Realització de XERRADES formatives per part del SAI al personal que treballi a centres culturals, de lleure i esportius per conscienciar-los davant les discriminacions i donar-los-hi recursos per a que sàpiguen actuar davant d’aquestes.

Lola Anglada

En la cinquena sessió del consell d’infants no només va venir el Lluís, també va estar l’alcaldessa d’Esplugues de Llobregat, la tècnica de cultura i la de drets civils.
Primer vam explicar com i quins espais de discriminació havíem escollit per treballar i donar propostes.
Tota la classe, després d’una llarga conversa, vam arribar al consens, mitjançant una votació, que els dos llocs que ens interessava més treballar era l’Educació i la família.
Un cop decidits vam fer dos grups, cadascun amb un responsable i vam desenvolupar les diferents propostes.


  • el botó per avisar de maltractaments, bulling, etc.
  • les pintades als carrers, murs i mobiliari del carrer.
  • les xerrades o reunions amb el SAI.
  • pancartes,samarretes,llibres,concentracions,xapes en contra la la LGTBIfòbia i discriminacions.


Després l’alcaldessa ens va dir de què tractarà el Consell d'Infants de l'any que ve i ens va dir que també havien vingut per saber com treballaven a classe i explicar-nos què és el Consell d'Infants i que havien fet els altres anys i com s’havien materialitzat les diferents propostes.Per últim ens van dit que confiaven en nosaltres.


5è A Folch i Torres





Comentaris

Entrades populars d'aquest blog