CINQUENA SESSIÓ A L'AULA
En la cinquena sessió a l'aula hem realitzat la fase més propositiva del procés participatiu. Ha estat en aquesta fase en la que els i les infants han exposat totes les propostes sorgides en la darrera sessió a l'aula. Un cop exposades aquestes, han triat dos àmbits que contempla la llei i han aprofunditzat en les propostes d'aquests dos àmbits seleccionats. De tal manera que l'objectiu de cada línia del centre educatiu havia de disposar de un seguit de propostes dels dos àmbits seleccionats.
5èA de l'Isidre Martí:
A la darrere sessió amb el Lluís
vam estar parlant de les propostes que havíem pensat per no discriminar el
col·lectiu LGTBI.
Les nostres propostes son:
*Missatge recordatori no discriminació (Altaveu, tele
tram, cinemes).
*Pancarta pels jugadors.
*Partit en honor/reconeixement LGTBI (nomes juguen persones LGTBI) al camp de EFC.(carta)
*Pantalles lluminoses- missatges.
*Cartellera – propaganda.
*Presentació d’un llibre a favor LGTBI.
*Filers (Publicitat a llocs públics pelis/anuncis.
EDUCACIÓ
- Escriure al terra del pati ‘no discriminació’
- Un dia/ 2 setmanes – parlar
igualtat de persones.
- Cartells al passadís.
- Repartir xapes amb missatge per
la xocolatada.
5èB de l'escola Isidre Martí:
Avui a la cinquena sessió, hem
explicat al Lluís les diferents propostes dels dos àmbits escollits.
En l’àmbit d’educació hem pensat en fer xerrades del SAI per
conscienciar els nens/es de que el bulling i cyberbulling no és bo i no s’ha de
fer. També fer campanyes de publicitat per conscienciar (en referencia al
cyberbulling penjar fotos de les captures de pantalla per tots els carrers).
Fer visible aquells moments en els quals un agressor/a fa bulling o
cyberbulling a una víctima (és a dir, aquelles persones que ho vegin, que ho
diguin) i per últim, fer tutoria entre iguals (TEI) on els tutors serien les
persones LGTBI i els tutoritzats el grup classe.
En l’àmbit de cultura,
lleure i esport, creiem que es podria trucar al SAI i
denunciar al local o servei públic, fer xerrades al SAI a nivell global per
conscienciar de que això no està bé, fer una llei en la qual s’estableixi que
els locals i serveis públics han de deixar
entrar a les persones LGTBI i en
cas que no es compleixi, posar una amonestació de diners i per últim, a l’hora
de signar un contracte, qualsevol treballador/a que no hagi complert les normes
(en aquest cas, deixar entrar, respectar verbalment i físicament), el
propietari haurà d’acomiadar-los i per tant, perdran la seva feina.
Matilde Orduña
Durant la sessió
d’avui del consell d’infants hem decidit sobre quin àmbit volem treballar para
intentar evitar la LGTBIfòbia. Els àmbits escollits han estat l’àmbit de la
salut i l’àmbit del lleure, la cultura i l’esport.
Una vegada hem
escollit els àmbits em intentat detectar quin tipus de discriminacions es
cometen i a partir d’aquí hem fet propostes i aportat idees sobre de quina
forma podem evitar i consciència a les persones sobre aquesta discriminació i
en cas de que hi hagi una discriminació com es podria actuar.
Àmbit de la Salut:
•
Posar
CARTELLS a llocs visibles d’hospitals i farmàcies.
•
DENUNCIAR
al SAI la discriminació per a que l’ajuntament parli amb el personal del lloc
on s’ha discriminat (possibilitat de posar multes i sancions.
Realització de
XERRADES per part del SAI al personal de farmàcies i hospitals per prevenir la
discriminació i consciència als seus treballadors.
Àmbit de la cultura, lleure i esport
•
DENUNCIAR
al SAI la discriminació i per part de l’ajuntament multar i sancionar al local
i instal·lació on s’ha produït.
•
Posar
CARTELLS en contra de la LGTBIfòbia a llocs visibles de centres i
instal·lacions culturals, de lleure i esportius.
•
Realització
de XERRADES formatives per part del SAI al personal que treballi a centres
culturals, de lleure i esportius per conscienciar-los davant les
discriminacions i donar-los-hi recursos per a que sàpiguen actuar davant
d’aquestes.
Lola Anglada
En la cinquena sessió del consell d’infants no només
va venir el Lluís, també va estar l’alcaldessa d’Esplugues de Llobregat, la
tècnica de cultura i la de drets civils.
Primer vam explicar com i quins espais de
discriminació havíem escollit per treballar i donar propostes.
Tota la classe, després d’una llarga conversa, vam
arribar al consens, mitjançant una votació, que els dos llocs que ens
interessava més treballar era l’Educació i la família.
Un cop decidits vam fer dos grups, cadascun amb un
responsable i vam desenvolupar les diferents propostes.
- el botó per avisar de maltractaments, bulling, etc.
- les pintades als carrers, murs i mobiliari del carrer.
- les xerrades o reunions amb el SAI.
- pancartes,samarretes,llibres,concentracions,xapes en contra la la LGTBIfòbia i discriminacions.
Després l’alcaldessa ens va dir de què tractarà el
Consell d'Infants de l'any que ve i ens va dir que també havien vingut per
saber com treballaven a classe i explicar-nos què és el Consell d'Infants i que
havien fet els altres anys i com s’havien materialitzat les diferents
propostes.Per últim ens van dit que confiaven en nosaltres.
5è A Folch i
Torres
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada