SEGONA SESSIÓ PLENÀRIA
En aquesta sessió plenària vam tractar els estereotips, els prejudicis i les discriminacions. La plenaria va tractar de diagnosticar de forma comuna les limitacions amb les que es troba el col·lectiu LGTBI. Es va abordar de la següent forma:
-Desenvolupament de la dinàmica: Estereotips, prejudicis i Discriminació:
Desmuntem estereotips i prejudicis. En base a un document on hem recollit estereotips i prejudicis que els infants han dit a les aules, els agruparem en funció de 3 tipologies: aparença, comportament i gustos. Els situarem en 3 panells diferents situats a la sala. Amb els infants farem 3 grups de 10 i es distribuiran per els diferents plafons. Un d’ells, llegirà en veu alta, tots els estereotips i prejudicis vinculats a aquella tipologia. La dinamitzadora que estigui a cadascun dels grups els hi preguntarà:
-Categoritzem les discriminacions A fi de què els infants puguin veure en els diferents àmbits de la vida en el que les persones LGTBI pateixen discriminacions els hi demanarem que en grups de 5 agafin discriminacions i les portin i agrupin en la categoria que es correspon.
En el mateix apartat personal tècnic de l'Ajuntament i del SAI, explicaran què s'està fent des d'Esplugues per combatre amb aquestes discriminacions que pateix el col·lectiu LGTBI.
-Desenvolupament de la dinàmica: Estereotips, prejudicis i Discriminació:
Desmuntem estereotips i prejudicis. En base a un document on hem recollit estereotips i prejudicis que els infants han dit a les aules, els agruparem en funció de 3 tipologies: aparença, comportament i gustos. Els situarem en 3 panells diferents situats a la sala. Amb els infants farem 3 grups de 10 i es distribuiran per els diferents plafons. Un d’ells, llegirà en veu alta, tots els estereotips i prejudicis vinculats a aquella tipologia. La dinamitzadora que estigui a cadascun dels grups els hi preguntarà:
1. Què penseu d’aquests estereotips i prejudicis?. Són certs?
2. I com són els hetero?
3. Generem propostes per trencar cadascun d’aquests estereotips i prejudicis.
En acabat, passaríem al següent plafó i repetiríem la mateixa dinàmica per les 3 tipologies.
-Categoritzem les discriminacions A fi de què els infants puguin veure en els diferents àmbits de la vida en el que les persones LGTBI pateixen discriminacions els hi demanarem que en grups de 5 agafin discriminacions i les portin i agrupin en la categoria que es correspon.
En el mateix apartat personal tècnic de l'Ajuntament i del SAI, explicaran què s'està fent des d'Esplugues per combatre amb aquestes discriminacions que pateix el col·lectiu LGTBI.
aixo a sigut molt interesant
ResponElimina