SEGONA SESSIÓ A LES AULES
A finals de
Desembre s’ha realitzat la segona sessió del consell d’infants a les aules de
les diferents escoles que participen en aquest projecte. Aquesta segona sessió
ha servit per comprovar el traspàs d’informació que han dut a terme els i les
representants amb la resta de companys i companyes, així com per endinsar-nos
en la temàtica escollida.
En aquesta segona sessió de treball hem pogut comprovar que coneixien els infants respecte aquest tema i hem començat a treballar per endinsar-nos més a fons en la temàtica escollida, el col·lectiu LGTBI, coneixent més aspectes d’aquest col·lectiu tant divers i plural. Els infants, desprès de l’explicació de què és el col·lectiu LGTBI i a quins grups de persones representa, han pogut preguntar i resoldre dubtes que tenien i que giraven al voltant d’aquest tema.
L’explicació ha consistit en explicar diversos temes que giren al voltant de com s’identifiquen les persones, com es senten i les diverses maneres que tenen d’estimar , en definitiva, com es senten les persones i com s’expressen, tot comprenent que existeix una diversitat molt gran dins la qual podem encabir la diversitat sexual. Al finalitzar la sessió a l’aula, els infants han de continuar treballant a partir de la proposta llençada i que va en la direcció de “Què poden fer i com ho poden fer?” per lluitar contra les situacions i mostres de discriminació, intolerància i rebuig que pateix aquest col·lectiu (LGTBIfòbia) i com poden treballar pel reconeixement i igualtat i de drets de totes les persones.
En aquesta segona sessió de treball hem pogut comprovar que coneixien els infants respecte aquest tema i hem començat a treballar per endinsar-nos més a fons en la temàtica escollida, el col·lectiu LGTBI, coneixent més aspectes d’aquest col·lectiu tant divers i plural. Els infants, desprès de l’explicació de què és el col·lectiu LGTBI i a quins grups de persones representa, han pogut preguntar i resoldre dubtes que tenien i que giraven al voltant d’aquest tema.
L’explicació ha consistit en explicar diversos temes que giren al voltant de com s’identifiquen les persones, com es senten i les diverses maneres que tenen d’estimar , en definitiva, com es senten les persones i com s’expressen, tot comprenent que existeix una diversitat molt gran dins la qual podem encabir la diversitat sexual. Al finalitzar la sessió a l’aula, els infants han de continuar treballant a partir de la proposta llençada i que va en la direcció de “Què poden fer i com ho poden fer?” per lluitar contra les situacions i mostres de discriminació, intolerància i rebuig que pateix aquest col·lectiu (LGTBIfòbia) i com poden treballar pel reconeixement i igualtat i de drets de totes les persones.
A continuació mostrarem els diferents escrits de com han viscut aquesta segona sessió els i les infants dels diferents centres que participen en el Consell d'Infants d'aquest any.
Des de l'escola Folch i Torres van viure així la segona sessió a les aules:
Aquest dia vam explicar què eren els prejudicis i
estereotips. Ens vam adonar que la societat ens ha fet creure que el col·lectiu
LGTBI són d'una manera en concret però no és així. També vam respondre unes
preguntes sobre els estereotips d'aquest col·lectiu. En aquesta sessió, vam
veure que hi ha gent que no respecta a aquest grup de persones.
Gràcies,
Fins a la propera
Des de l'escola Isidre Martí van viure així la segona sessió a les aules:
Els i les alumnes de 5è A expliquen que:
El día 11 de desembre, va venir el Lluís i vam estar parlant de les persones LGTBI. Ens va explicar
que son persones que els pot agradar persones del seu mateix sexe, poden
sentir-se dones si el seu sexe és masculí, poden sentir-se homes si el seu sexe
és femení... I per aquesta raó no hem de tractar-los diferent o
discriminar-los.
Després, per grups de taula vam
respondre unes preguntes sobre la discriminació de les persones LGTBI.
I els i les alumnes de 5è B comenten que:
Avui, hem fet, a la nostra classe, un projecte amb el consell d’infants. Hem parlat sobre què
volia dir aquestes inicials i també sobre la desigualtat d’aquesta comunitat.
(LGTBI). Hem vist en un power point l’explicació sobre tot el que és necessari
saber d’aquest col.lectiu.
Des de l'escola Matilde Orduña van viure així la segona sessió a les aules:
En Lluís ens va
explicar el que volien dir les sigles LGTBI. Vol dir lesbianes, gays,
transexuals, bisexuals i intersexuals. En Lluís també ens va ensenyar quina era
la bandera que els identifica.
També ens va
explicar que aquest col·lectiu en ocasions pateix LGTBIfòbia, això vol dir que
hi ha persones que insultes aquestes persones i els hi fan mal.
Vam escollir els
representats del nostre grup i vam reflexionar sobre situacions de LGTBIfòbia
que hem vist o ens explicat.
Alumnes de 5è
Escola Matilde Orduña
Des de la classe de Les Hores de l'escola Garbí, les nenes i nens ens expliquen de la següent manera com va anar la segona sessió:
El 20 de desembre vam fer la 2a. sessió. Va venir el Sr. Lluís a
la nostra Escola a parlar-nos del projecte LGTBI. Ens va explicar què vol dir
LGTBI. La L significa lesbiana, la G gai, la T transsexuals, la B bisexual i la
I significa intergènere. Per finalitzar la sessió ens va dir que penséssim què
podem fer i com podem solucionar un cas de rebuig o discriminació relacionat
amb aquest col·lectiu.
Classe 5èB (Les Hores) escola Garbí
Les nenes i nens de 5èB de l'escola Isabel de Villena ens expliquen com va anar la segona sessió a la seva aula, i la van viure així:
DIA 2: En la segona sessió, vam parlar i exposar la nostra
opinió sobre les persones LGTBI i el Lluís ens va explicar què volia dir
la LGTBIfòbia. Finalment, ens va demanar fer una petita reflexió sobre
“què podíem fer?” i “com ho podíem dur a terme?” perquè no hi
hagués LGTBIfòbia.
Escola Isabel de Villena 5èB
Els i les alumnes de 5èB de l'escola Joan Maragall ens expliquen d'aquesta manera tant visual com va transcòrrer la segona sessió a la seva aula:
Durant
la segona sessió de consell d’infants, en Lluís ens va explicar què volien dir
les sigles de LGTBI i va estar parlant de les característiques de cadascú
d’aquest col·lectiu.
Gays Bisexuals
LGTBI intersexuals
Lesbianes Transsexuals
Heterosexualitat
|
Estima al gènere contrari
|
Homosexualitat
|
Estima al seu mateix gènere
|
Lesbianes: Dones que se atreuen per el seu mateix gènere.
Gays:
Homes que se atreuen per el seu mateix gènere.
Transsexuals: Persones que no se senten a gust amb el seu gènere i es volen canviar de gènere.
Bisexuals: Poden ser atretes per el seu mateix gènere i per el contrari.
Intersexuals: Tenen característiques de home i dona.
LGTBI Fòbia: És intolerància, discriminació.
5èB escola Joan Maragall
Els i les alumnes de 5èA de l'escola Joan Maragall ens expliquen d'aquesta manera tant visual com va transcorre la segona sessió a la seva aula:
A la segona sessió del consell d’infants, en Luís
en va explicar el tema del LGTBI.
Ens va explicar qui formava el col·lectiu LGTBI,
que significava: L lesbianes, G gays, T transsexuals, B bisexuals i I
intergènere.
També ens va dir que tenim de respectar a totes
les persones que formaven el col·lectiu LGTBI, tan com a tots els altres.
Amb la nostra mestra vam dibuixar a la nostra
família i vam estar parlant de LGTBI i de les diferents famílies que tenim a la
nostra classe: dues mares, dos pares, pares separats, famílies monoparentals...
i vam parlar del que ens havia explicat en Lluís, que molta gent té molts
perjudicis i estereotips respecte el col·lectiu LGTBI.
Els estereotips són el que tu t’imagines respecte
una persona i normalment no són veritat. I els prejudicis són quan una persona
és dolenta o bona per ser d’aquest col·lectiu.
5èA escola Joan Maragall
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada