diumenge, 2 de desembre de 2012

Constitució del Consell d'Infants 2012-2013

Data: 26 de novembre.
Lloc: Saló de Plens de l'Ajuntament d'Esplugues.
 
Participants: 
  • Presideix l’Alcaldessa d’Esplugues, Pilar Día.
  • Enric Giner, president de l’Àmbit de Serveis Territorials i Sostenibilitat.
  • Eduard Sanz, regidor de Cultura i Participació Ciutadana. 
  • Sara Forgas, presidenta de l’Àmbit de Serveis a les Persones.
  • Mariber Pelàez, regidora d’Educació. 
  • Representants dels grups de 5è i 6è de les escoles públiques Can Vidalet, Folch i Torres, Gras Soler, Isidre Martí, Lola Anglada, Matilde Orduña i Prat de la Riba: Sofía Garcia, Mariam Morales, Elena Cuadros, Pol Llergo, Alba Gómez, Adriana Méndez, Helena Ramírez, Carlos Ramos, Blanca Riulas, Àlex Fustigueres, Àlex Herráez, Ana Hernández, Kevin M. Sánchez, Vesela Ivanova, Laia Corominas, Carlota De Toro, César Pérez, Blanca Ruffo, Roger Artigas, Claudia Fernàndez, Lorena López, David Mir, Gerard Sánchez, Júlia Nevado, Luna Curty, Mariona Jover, Marian El Mahadali, Éric Pérez, Sergio Castelló, Mario Brávalos, Sara Galván, Beatriz Las Hera.

Organització:
  • Equip tècnic de l’entitat Serveis Educatius de la Fundació Catalana de l'Esplai, Esther Zamora, Mónica Ramírez i Rocío Vilchez. 
  • Tècnica de Participació Ciutadana de l’Ajuntament, Charo Barroso. 
  • Lucia Parra, directora d'Educació i Ciutadania.
Desenvolupament de la sessió:

L’alcaldessa presenta l’acte i dóna la benvinguda a tots els i les representants i a la resta de persones assistents (professorat i equip tècnic). Agraeix la participació dels infants i la implicació de les famílies i del professorat. Els representants es presenten per grups-classe i escoles, diuen el seu nom i es comprometen a complir amb les obligacions i deures que comporta ser representants. L’alcaldessa fa l’encàrrec als nois i noies del Consell d’Infants 2012-2013: "participar en el disseny d'un espai públic per a la infància" a la ciutat d’Esplugues i fa èmfasi en el següents aspectes:
  • S’han d’aportar idees per a diferents edats.
  • S’haurà de decidir quin ús vol donar-se a aquest espai i com es pot aprofitar per a la pràctica esportiva dels infants de la ciutat (està situada al costat de la pista de skate que van proposar en un altre procés de participació els joves de la ciutat). 
  • Quins elements hauria de reunir, com s’haurien de distribuir... Cal que tingueu en compte aspectes com que per la zona passejarà gent gran i hi ha un carril bici.
  • Penseu també en parcs infantils amb elements d'aventura. 
  • Allò que es decideixi pels membres del Consell d’Infants, de forma consensuada, es durà a terme. 
  • Des de l’Ajuntament seguiran el procés per poder donar la informació que es necessiti i ajudar en allò calgui a nivell tècnic.
Precs i preguntes:

Helena.
Quin pressupost tenim?
L’alcaldessa: Encara no s’ha definit perquè no hem pogut tancar la proposta per a l’any 2013, però vosaltres aneu pensant i després prioritzarem, plegats, les actuacions.
 
Adriana. Com heu pogut trobar un espai per poder participar en el disseny?
L’alcaldessa: És veritat, Esplugues és una ciutat petita, però encara tenim feina a fer i aquest és un espai notablement millorable i per això comptem amb vosaltres.
 
Elena: Es podria pensar en aprofitar l’espai per a la patinar... igual que la zona de patinatge de la Pl. Catalunya.
L’alcaldessa: Genial, ja aneu proposant idees...
 
Carlos: Hem de treure el lloc que hi ha per a les bicis de muntanya?
L’alcaldessa: No heu de treure res, millor aprofitar, millorar-ho... atès que no disposem de molts recursos econòmics.
 
Pol i Sofia: És possible una pista de futbol?
L’alcaldessa: Una pista de futbol... Penso que seria millor que el futbol el practiqueu al patis de les escoles que estan oberts, no? Una pista per practicar el futbol agafarà molt d’espai i serà complicat per la convivència amb unes altres pràctiques, com el carril bici, les passejades de la gent gran, etc. 
Sofia: De vegades, als patis de les escoles hi ha grups de nens i nenes més grans...
 
Mario: Dos queixes, una sobre l’estat de les dutxes del Prat de la Riba. Des de fa anys estan en mal estat i els representants del curs passat ja ho van dir. I l’altra és sobre les beques de menjador, que és un tema molt preocupant i no s’haurien de reduir perquè els nens i nenes puguin anar al menjador escolar. A més, que no els portin pot provocar que no es necessitin cuineres i personal pel menjador i això serà pitjor... 
L’alcaldessa: Quant al tema de les dutxes, no ho sabíem. Ens informarem per saber què passa exactament. Pel que fa al tema de les beques de menjador, Mario, tens tota la raó i des de l’Ajuntament, tot i que no és competència nostra, procurem que cap nen/nena se'n quedi sense.

Acords:
  1. Atesa l’hora prevista de finalització (18.30 h), alguns nens i nenes no van poder participar i preguntar. Se’ls va indicar que podien aprofitar l’eina del bloc del Consell d'Infants (consellinfantsesplugues.blogspot.com) per fer arribar a l’alcaldessa les seves preguntes. 
  2. Els representants han de transmetre l’encàrrec de l’alcaldessa a tots els membres del Consell i explicar-los els punts tractats en aquesta sessió.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada